Poniżej przedstawiam najważniejsze czynności wykonywane przez licencjonowanego zarządcę w ramach usługi: 

  • Przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji,
  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty,
  • przygotowywanie pod względem formalnym i merytorycznym umów zawieranych przez Wspólnotę
    z wykonawcami i dostawcami,
  • dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego,
    niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • realizacja uchwał organów Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów
    wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.,
  • prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali , ich właścicieli i najemców,
  • reprezentacja Właścicieli na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji
    państwowej i samorządowej w zakresie ustalonym w umowie zgodnie z obowiązującymi
    przepisami prawa,
  • prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
  • wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali,
  • przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej,
  • przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości,
  • przygotowanie projektu planu pozyskiwania pożytków,
  • doradztwo i pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości,
  • zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców.