Poniżej przedstawiam najważniejsze czynności wykonywane przez licencjonowanego zarządcę w ramach usługi:
- Przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji,
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty,
- przygotowywanie pod względem formalnym i merytorycznym umów zawieranych przez Wspólnotę
z wykonawcami i dostawcami, - dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego,
niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej, - realizacja uchwał organów Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów
wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp., - prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali , ich właścicieli i najemców,
- reprezentacja Właścicieli na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji
państwowej i samorządowej w zakresie ustalonym w umowie zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa, - prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali,
- przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej,
- przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości,
- przygotowanie projektu planu pozyskiwania pożytków,
- doradztwo i pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości,
- zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców.